Fra Vikingens vandringer i Floskelland

Fra Vikingens vandringer i Floskelland

Indlægaf Hemeka » tirs aug 26, 2008 8:50 am

Jeg skal ikke forsvare hverken ham her, eller andre, der havner der, men jeg kan jo godt føle med dem alligevel og jeg synes altså at det er en trist tilværelse for ethvert menneske som havner på gaden og ingen steder har at bo, uanset hvad der er gået forud...
Jeg er nemlig ikke kold og kynisk som nogen er og som bare er ligeglade med dem...

Andres ulykke er godt, men egen godhed er heller ikke at foragte.

Pis nu ud af tråden med det der og lad os voksne mennesker debatterer for en gang skyld. Skvat

Skvatpisser.

Gu vil jeg numse holde kæft.. Jeg nægter at glo på at denne tråd skal køres over i infantil muslim-debat.

Infantil?

de de de de de de de... Hvem er de?
Du giver mig ret i at det er individer og bagefter taler du om dem som en fælles entitet.

Wow, et nyt ord.

Har vi sharia herhjemme? Har vi stening af kvinder herhjemme?
HAHA... Der er endda nogle der er så paranoide at de tror det er en skjult dagsorden blandt alle muslimer at indføre sharia hvorend de færdes.

Der er intet så godt som en tyrkertro.

så er det godt at vi har en flok krigsliderlige islamofober til at holde os i ørene

Hvem, hvad, hvor?

Som du kan se så vil selv danskere ikke have fuld ytringsfrihed. De vil gerne have fuld ytringsfrihed men man må ikke udtrykke sin religion eller brænde flag i protest? Det er ikke total ytringsfrihed.

Gå ikke over sporet, der kommer tog.

Tyrkiet udlever nogle meget grusomme overtrædelser imod menneskerettighederne. I det land kan man tale om hetz imod muslimer. Danmark er vand ved siden af.

Tyrkertro?

Man kan ikke styre et land baseret på frygt for ulven.

Kommer den?

Nede foran vores togstation har de for et stykke tid siden bygget et nyt bibliotek. Jeg tror bibliotekarer er ved at overtage Kolding.

Det skulle såmænd ikke undre

En lov kan godt være udemokratisk selvom den er demokratisk valgt.

Javel.

Om Grønland:

Geografisk hører det til Amerika... Geopolitisk hører det som koloni til Danmark. Det kaldes et amt nu men jeg foretrækker at kalde en spade for en spade og en koloni for en koloni.

Herregud.

Der er ikke noget der hedder asiater, afrikanere, muslimer, hvide osv.
Der er noget der hedder kinesere, vietnamesere, ghanesere, sydafrikanere, egyptere, indonesere, franskmænd, danskere m.fl.

Ved de det på Dortheavej?

En flygtning er også en udlænding med opholdstilladelse i mine øjne. Indtil han opnår dansk borgerskab.

Så ved vi det.

Det er virkelig forfærdeligt det der sker i Iran men vil du gerne have at din levestandard skal baseres på hvad kristne gør i et enkelt land? Vi snakker stadig 6 milliarder muslimer. Hvorfor skal samtlige muslimer stå til regnskab for hvad de gør i Iran? Det er jo det du siger.

Blå Bånds?

Det virker som om du legitimerer forholdene i Tyrkiet fordi de jo kommer fra værre forhold og nej du tager fejl mht. retssystemet. Muslimer er begrænset på mange områder i det land og det er i mine øjne sammenligneligt med jødeforfølgelse. Jeg skal nok give mig til at søge efter noget info til dig.

De vil jeg også gerne se.

Mennesker bliver modbydelige på nettet. De sværeste er dem der ikke fatter at kigge indad.

Det ved vi godt.

Lad mig se... politiet marcherer rundt derude og laver en anspændt situation. De er selv medansvarlige til at der er nogle der går over stregen derude.
Det er direkte kriminalpræventivt at lade staden være staden.

Hmm.

Jeg er selv eks-misbruger...Jeg ved hvad man tager skade af og hvad man ikke tager skade af.
Hashpsykoser er for folk der i forvejen er disponible for psykisk sygdom og har selvmedicineret sig med hash istedet for behandling.

Eks?

Der findes ikke mange muslimske indvandrere i Danmark.

Næh såmænd, bare rundt regnet en kvart million.

Dario Fo er Muhammedaner

Det skulle ikke undre.

Så er de enten manipulative, falske eller har ikke særlig meget selvindsigt.

Enten eller?

Jeg opfatter jo eks. dig som være ekstremt manipulativ. Du skyder med skarpt på den ene side, og når folk så skriver noget til dig, så piver du, og går i de uskyldiges spor.
Oplever det som en adfærd, hvor du bevidst prøvet at lave splitting. Du stikker til højre og venstre og når du så har hidses folk op. Ja så er det du piver og kryber i skørterne og beder om hjælp.

Tøsedreng afsløret.

For øvrigt så er det svært at tvinge andre til selverkendelse, man kan kun feje for egen dør og forsøge forbedre sig.

Be my guest.

Smid den dirigentstok!! Det er ikke dig der afgør hvem der er infantil!

Nej, det er ikke. Æv bæv.

er der tale om folkemord, så er jeg imod.

Bare for sådan lige at være på den sikre side.

Du skal sgutte bestemme hvad der er sjovt og ikke sjovt. Mage til frækhed...

Ja, hvad er det da også for noget?

Det er fint dig, xxxxx og enkelte andre taler om det gode eksempel men er det Jer vi skal have på banen eller er det OS debatdræbere?

Det er vi mange, der spørger om.

Hvem er bedst stillet?
En person der laver 10 fejl og ikke engang har nosser til at stå ved dem?
Eller en person der laver 10 fejl, lover hver gang at han vil ændre debatformen men endnu ikke opnår det?
Det handler om intention, hvis ens intention med sin deltagelse udelukkende går på at nedgøre et andet menneske eller sætte ham i dårligt lys så ved jeg godt hvem jeg vil være af de to.

Hvem er vi, hvor kommer vi fra, hvor skal vi hen og hvorfor skal vi det?

At gør gætværk omkring de tavse medlemmer, om hvorfor de vælger at være tavse, er i princippet ligegyldigt for alle andre, end den som har sin helt private grunde dertil, og så længe XXXX, som stifter af gruppen, er tilfreds med deres medlemskab.

Får man flidspræmie?

Nu går det vist mere og mere over til flueknebberi i cirkeldans!
Jeg vil derfor gerne understrege med syvtommersøm,

Det bliver værre og værre.

Vi kan ikke løbe tør for olie så det kan eksperter umuligt have fortalt.
Vi kan producerer mindre end vi har behov for. Det kaldes peak oil crisis og det er rigtigt. Det er det vi oplever nu.
Jorden producerer olie hele tiden...Bare ikke nok.

I beg your pardon.

De er her alene for at komme af med deres små svinske one-liners og - forekommer det - for at trække debatten ned på et niveau, som vi alle kun kan skamme os over. De fylder bare uendeligt meget, disse mennesker, og de bør bekæmpes.

Gazzenzimmer, gazzenzimmer.

De gange jeg har oplevet en debattørs selvbestaltede opgave at korrekserer mig i min viden så foregik det på den mest nederdrægtige måde. Der er enkelte som finder det som opgave at fortælle andre hvor dumme de er.

For det meste afslører de dumme sig selv.

Og de faktisk om de ville, kunne bruge debatten til at reflektere over som udemærket materiale at ta beslutning ud fra. altså melding af div. karakter fra forskellige medlemmer i så bred spektrum som medlemmerne selv kunne og havde brugt tid på.

Der er ikke noget så godt som et vokabularium.

Nej, bogen er jo provokativ overfor religiøse... Hvad får han ud af det personligt? Han burde passe sin familie og opgive sin karriere som forfatter...Han kunne blive hjemmegående husfar...Hans holdninger til sin omverden virker som en der går meget for sig selv med sine børn

Provokativt?

Gid folk må få sig et liv selv, i stedet for at brokke sig over andres liv.
Det er livet for langt til.

Tja.

Sjovt for jeg har mere end en gang fået at vide at indtrykket af mig er at jeg er meget aggresiv på nettet men når folk så møder mig bliver de chokeret over hvor mild jeg egendtligt er i min natur.

Sådan lidt veg i det?

Jeg synes det er trist, at debattører, der forstår at debattere på en sober måde giver op over for svinehundene.
Desværre tror jeg ikke, at svinehundene er modtagelige for at lytte til andre meninger end deres egne.

Svinehunde lytter ikke. De grynter.

Og jeg vil ikke pudse min glorie. Pisser man tilstrækkeligt på mig, pisser jeg igen. Så er den ikke længere.

Hvad med lidt fællespisning?

Jeg forstår ikke at du har så travlt med at ville stoppe andre - interesserer det dig ikke - så spring for guds skyld over og gå ind i andre tråde der er mere relevant for dig.
hvor svært kan det være?

Talt ud af en empatisk og menneskekærlig mund.

Du drejer noget andet ud af mit indlæg end tiltænkt...

tænkt?

Ser jeg et medlem ikke være istand til andet end at skrive om hvor negativ en indflydelse flygtninge er. Er det så ikke lidt åbenlyst han i det mindste er fremmedfjendsk?

Jeg har set en rigtig negermand ….

Helt i orden, at du vælger og kan vende det døve øre til rasistiske udtryk som ordets værste gloser om andre.
Nu er det altså også er sådan, at der er nogen der ikke har den evne - incl. jeg - vælger jeg og andre at udtrykke os om det.

Nu er jeg jo lidt mere empatisk end I andre idioter …
Brugeravatar
Hemeka
Site Admin

Geografisk sted: Lolland

Re: Fra Vikingens vandringer i Floskelland

Indlægaf Hemeka » tirs aug 26, 2008 10:33 pm

Det er ikke de historiske kilder jeg sætter tvivl på. Det er hans måde at tolke på jeg sætter tvivl ved, hvis han kan lave de konklusioner præsenteret. Hver mand ser verdenen gennem sine egne øjne og tolker man historiske kilder udfra nutidig moralsæt er man enten styret af noget andet eller opmærksomhedssøgende.

Sætter tvivl på?

----------------------------------------------

Det kan man kun gi dig ret i, xxxx vi har alle en grundlovssikret ret til at opføre os idiotisk.
Desværre blir det sværere for de fleste, når 'regningen' kommer, uanset om vi måtte mene det er 'retfærdigt' eller ej...

Såmænd, såmænd.

-----------------------------

Hvad skulle der være i vejen for, at ihævdholde princippet:
Enhver har ret til at ytre sig som han/hun finder det mest naturligt - og enhver har ret til, at forholde sig til ytringen, som han/hun finder det mest naturligt?

Ikke det fjerneste.

----------------------------

'regningen' er, at når man fornærmer folk groft, uanset om det er rockere eller islamister, så risikerer man at få en på hatten, osse selvom det er både forbudt og udemokratisk.
Det er bare en variation over 'virkeligheden'.

Åh nej, disse fredselskende islamister slår vel ikke på *****n?

------------------------

Men man kan ikke tillade sig at kalde sin med-/moddebattør en idiot eller benytte andre superlativer, der har til hensigt at nedgøre andres meninger, blot fordi man ikke deler synspunkter...

Ny anvendelsesform for superlativer?

--------------

Men ellers, xxxx, kan jeg anbefale dig selv at udgive den. Det er ganske enkelt og billigt at udgive bøger på sit eget lille dagligstueforlag, det har jeg såmænd selv gjort, en kræver kun en ganske beskeden investering.

Var der ingen andre, der ville?

---------------

At der findes nogle stjernepsykopater og bonderøve i dette forum der ikke kan forstå at en pæn omgangstone er vigtig, fatter jeg ikke..........
Jeg syntes de halvhjerner skulle pisse af, indtil de lærer at skriver sobert!

God tur.

---------------

Det er sole klart, som ammen i kirken

Ammer i kirken?

---------------------

Efter min bedste overbevisning, er der vist ingen mennesker, der er døde af, at tænke sig en ekstra gang om, før de kaster verbale nedrigheder om hinanden ud i æteren!

De skulle jo gerne ramme.

--------------------------

Prøv at slippe den der stive kravetøj som ingen andre heller ønsker.
fordi man taler om, at tvære hinanden ned i nedrigheder ikke behøves at være strengt nødvendigt, så ER det jo ikke det samme som, at ville gå i den modsatte grøft hvor alt skal vejes i guldvægt.

Darnsk er en sver sprok.

---------------

Det lyder som om at bare fordi man kan forvente det så skal den udgives bare for at sende et signal men det er naivt i mine øjne at et sådan signal vil blive modtaget kollektivt da reaktionen ikke er kollektiv.

Gaudeamus igitur.

------------------------------

Jeg har svært ved at tro på at han bare satte sig til at skrive og så tænkte han "Hov, jeg kom da vidst til at skrive noget ekstremt islamkritisk der hva?, for dælen dusen da. Hvordan grejer man lige den?"

Skal det da grejes?
Brugeravatar
Hemeka
Site Admin

Indlægaf Hemeka » man sep 01, 2008 6:22 pm

Her er tale om en ressursestærk kvinde, som ikke skyr noget middel for at omgå dansk lovgivning for at få sin vilje; værst af alt: hun gør det i et dybt uetisk ærinde. Jeg finder hendes handling afskyelig og det faktum, at hun så senere prøver at høste PR-værdien af den næsten ligeså slem.
Det er et afstumpet samfund, hvor man overhovedet kan gøre sig de overvejelser, der ligger bag den tænkning, som førte til denne abort..

Hvad ligner det da også, at kvinder insisterer på at have et valg? Tænk nu, hvis ******r også vil bestemme over deres eget liv, hvor er vi så henne?

Nu ved jeg ikke, om du er klar over det, men rent faktisk udgør de ressourcestærke kvinder en temmelig stor andel af dem, som søger abort sent i graviditeten.
Det er et faktum, som ærligt talt giver mig kuldegysninger...

Kvinder med ressourcer er det værste, vi ved.

Han er indisposed

Hvad er der galt med at fremstille poser?

Han kan få tilsynspligten med kirke******n, og trække på konerne når der skal poleres

Hvad skal poleres?

xxx jeg ved godt du ikke kan (vil) skrive pædagogisk ;), det er heller ikke det, jeg vil opfordre dig til, men prøv at skrive på paralleliteten i stedet for polariseret, hvis du forstår?
Så parathedshumanismen fremstår – konservativ.
paralleliteten, paralleliteten ok?

Ja helt ok.

Jeg har meget lidt respekt for mennesker der taler mere om andre end sig selv. Det er mangel på argumenter hele tiden at pointerer hvor fejlinformerede eller naive alle andre er.

Det man siger, er man selv.

Hun kan da bare få den udgivet et andet sted? Der er da ikke noget forlag der med bare den mindste økonomiske sans, der vil udsætte sig for sådan noget, som at udgive en bog der provokere 1/3 af klodens befolkning. Det har ikke noget med ytringsfriheden at gøre, det hedder kapitalisme.
Ytringsfriheden kommer ind, hvis nogen forbød udgivelsen af bogen, så var det noget ganske andet. I roder simpelthen begreberne sammen.

Mon?

Jeg ville havde skrevet et længere indlæg men da jeg frygter for konsekvenserne har jeg valgt ikke at trykke den. SÅ! Nu er jeg også martyr for vores begrænset ytringsfrihed.

Det var ikke for tidligt.

Det kan altså godt lade sig gøre at vælte en dansk regering og få udskrevet valg i utide. Hvis vi skal vente 3 år endnu, så vil vores velfærdssamfund være endnu mere ødelagt. Allerede nu bliver det svært at rette op på.

Herre se i nåde til os.

xxx er ikke ny i AD. Det er vist tredie gang jeg har inviteret ham, og hver gang er han smidt ud igen......Hvilket ikke sker mere!

Dejligt at se vaskeægte empati.

Byens lys slår gnister mod himlen.
Larmen genlyder i gyder og gader.
Lysitigt svinger fredagens brandert sig gennem lørdag nat
og efterlader spor af skuffelse og anger.
Nattens prinsesse lukker gadedøren og går til ro.
Skaraldespandene står i kø og venter på at blive tømt,
mens fuglene kvidrer deres lystige morgensang.

Så fås det næsten ikke værre.

Du behøver ikke svare - det er at gå tæt på, og skal mere læses som et åbentstående spørgsmål......

Findes der også knappede spørgsmål? Eller lynede?

Uanset hvor mange gange Asmaa har forsøgt forklare hvad hun mente med den udtalelse sidder der stadig mennesker der nægter at give slip på deres egen version fordi det bestyrker deres verdensbillede.

Er der stadig nogen, der har fidus til Miss Tørklæde?

Man kan også sige: hvad er 24timers eksistensberettigelse? Jeg ville elske, hvis nogen svarede: "dens store internet-community og alle dens bloggere", men det holder vist desværre ikke i det virkelige liv, hvor aktionærerne vil se sorte tal på bundlinjen. Der er grund til at krydse fingre og alt andet, som kan krydses i disse dage.

Åh hold op, det går da godt for kåmjunityet. Det har fået to annoncer. Det er ellers længe siden, der har været annoncer på sajtet.
Brugeravatar
Hemeka
Site Admin

Indlægaf Havgassen » man sep 01, 2008 7:45 pm

Byens lys slår gnister mod himlen.
Larmen genlyder i gyder og gader.
Lysitigt svinger fredagens brandert sig gennem lørdag nat
og efterlader spor af skuffelse og anger.
Nattens prinsesse lukker gadedøren og går til ro.
Skaraldespandene står i kø og venter på at blive tømt,
mens fuglene kvidrer deres lystige morgensang.

Det der må næsten være alle flosklers moder :shock:
Brugeravatar
Havgassen
Site Admin

Indlægaf Hemeka » ons sep 03, 2008 5:50 pm

Det ville være mere konstruktivt at finde på noget som forhindrede at nogen forfaldt til at sjæle en cykel.
Det kan anbefales at låse cykler, der ikke er i brug, forsvarligt inde.

Nu lægger du helt bevidst op til fnidder.
Kan du ikke bare stoppe det?
Nixen bixen

Ikke så underligt, at så mange mennesker har problemer med selvværdet, når man kan bruge energi på at opdyrke problemer på det niveau.
Så så, ikke hakke på de tonedøve.

Der er forskel på at bure et menneske inde og få individet til at ville ændre sig. Du kan ikke sammenligne de to ting.
Vildt godt skrevet.

Med mindre, naturligvis, regeringen åbner sine øjne mod andre samarbejdspartnere, når der skal skabes politik. Så flere kan dumme sig eller skabe mere holdbare løsninger. - Men dén tanke ligner utopia...
Der skal vist et par maggiterninger mere i den suppe. (Pst Helle, hvad står der - i teksten?)

Nå, er det nu blevet lovligt at blive personlig herinde igen.
Jeg stilte et spørgsmål og du kan vælge at svare på det eller lade være men fri mig for det der barnagtige fis.
Som man spørger, får man svar. (hvem man, hva? hva?)

Den nuværende regering har vist sig at være så asocial, som nogen kan være. Det er endelig ved at gå op for et flertal af mennesker, også dem det ikke går ud over.
Arbejdsløse og syge skal straffes, uanset om der er oplagte og uforskyldte årsager til dette.
PS: Jeg hører ikke selv til de svage i samfundet, men er solidarisk med dem
Det tror vi gerne.

Det er vist lettere at få en gratis netavis til at løbe rundt, end en af papir.
Ja, der skal jo ikke bruges penge på papir.

ja... har haft lidt travlt i dag, men nu går jeg ud og tager et billede af solskinsvejret
Oh søde vår, så er du atter nær.
Brugeravatar
Hemeka
Site Admin

Indlægaf Vikingmama » lør sep 06, 2008 9:43 pm

Der er nogle emner, man bare ikke bør tage stilling til. Sådan har jeg det også med dette emne.

Og sikkert også med flere.
Brugeravatar
Vikingmama
Site Admin

Indlægaf Vikingmama » lør sep 06, 2008 9:43 pm

Jeg syntes, at hans smil (grin) og tænder ser så forloren ud ....... det er li´som for stort!

Du burde købe dig en tyrolerhat.
Brugeravatar
Vikingmama
Site Admin

Indlægaf Vikingmama » lør sep 06, 2008 9:45 pm

Jeg tror jeg mistede appetitten lige nu og jeg har endda ikke fået aftensmad. Der er ikke forskel på ham og kristne "frelsesprædikanter".
"Når pengene i kassen klinger - straks sjælen ud af helved springer."

Vildt godt skrevet.
Brugeravatar
Vikingmama
Site Admin

Indlægaf Vikingmama » lør sep 06, 2008 9:45 pm

I disse døgn har vi desuden brug for en regeringschef med nosser som en gang for alle træder i karakter og tør kaste den fremmedhadets og angstens svøbe af sig, som nu også er på vej til at ødelægge vores forhold til EU.

Åh de svøber.
Brugeravatar
Vikingmama
Site Admin

Indlægaf Vikingmama » lør sep 06, 2008 9:46 pm

Sku vi ikke bare knibe ballerne sammen og beslutte at numsehuller har den farve numsehuller nu engang har - op at vi er alle *******ler under guds sol

Godt tænkt.
Brugeravatar
Vikingmama
Site Admin

---------

Næste

Tilbage til Floskler og andre udvalgte guldkorn til folket